gondolkodj képekben

L á t s z o l

A termék nem egyenlő a kommunikációval

2018. március 22. - BartiMagdolna

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A termék nem egyenlő a kommunikációval #marketing #oktatás #kommunikáció #vizuális #látszol #bartimagdolna #bloghu #kép #grafika #termék #brand

Barti Magdolna (Látszol) (@barti_magdolna) által megosztott bejegyzés,

 

Sok emberben van egy kis zavar ilyen tekintetben.

De ha tetszik, ha nem, a szolgáltatás, a termék NEM egyenlő a vállalati kommunikációval. Annak része. Igen. Kell, hogy szerepeljen a kommunikációban, de ha valaki csak erre korlátozza a piac felé a kommunikációt, hát...

Eszembe jut ilyenkor a helyi kínai bolt, vagy a mindent áruló boltok. Persze, már ezeknek is van szóróanyaguk amiben az aktuális ömlesztett, akciós termékek fotói vannak. Olcsó papíron, olcsó fotók, olcsó termékhegyekről. Összetűzve néhány oldal. Az ember átfutja míg várja, hogy felforr a teavíz, aztán arra pucolja a krumplit. Vajon ki a célközönség?

Elismerem, nem egyszerű ez. És rengeteg összetevője van. A megjelenés, a szöveg, a termék, az ember, a célközönség, a konkurencia, és még sorolhatnám.

Annak idején, lassan 20 éve, a Johnson & Johnson Kft.-nél írtam az egyik szakdolgozatomat. Az ő egyik egészségügyi betétjüket hasonlítottam össze egy konkurens cég betétjével. A tervezéstől a piaci megjelenés utánig. Úgy indítottak, hogy kaptam egy több kilós könyvet, amiben benne volt a cég története, hitvallása, termékei, mivel foglalkoznak, mit szeretnének. A könyvben lévő dolgokkal teljesen összhangban volt az irodaépület, az irodák berendezése, az alkalmazottak megjelenése. És az egésznek csak parányi része volt az a betétfajta itt a magyarországi piacon. Parányi, de mégis szervesen illeszkedő része. Hihetetlen élmény volt.

Ilyen tapasztalatokért mindenképp érdemes nyitott szemmel járni a világban, és meglátni azokat az elemeket, amik egy-egy cégre jellemzőek. És megéri elgondolkodni az összefüggésen csupán szórakozásképp is. Egész érdekes kapcsolódásokat és eltéréseket lehet felfedezni, és rengeteget lehet tanulni.