gondolkodj képekben

L á t s z o l

L á t s z o l

Önnek új üzenete érkezett

2018. március 25. - BartiMagdolna

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Önnek új üzenete érkezett #marketing #oktatás #kommunikáció #vizuális #látszol #bartimagdolna #bloghu #kép #grafika #termék #brand

Barti Magdolna (Látszol) (@barti_magdolna) által megosztott bejegyzés,

 

Ki ne ismerné ezt a fenti mondatot? És van -e olyan, aki a fenti kis rajz alapján, nem rögtön a telefonjára, vagy az email fiókjára gondol?

De mi is történik pontosan?

(A továbbiakban szereplő személyek a képzelet szüleményei, minden valósággal való hasonlatosság csak a véletlen műve.)

Szóval...

Mária áll az ablaknál, nézi a ház előtti buszmegálló forgalmát. Már-már elkezd unatkozni, mikor a megállóban várakozva észreveszi Erzsébet szomszédasszonyt, akivel olyan jókat szokott beszélgetni. Rögtön felélénkül. Eszébe jut, hogy milyen jó lenne meginni egy kávét közösen és elbeszélgetni a fenti lakó bosszantó lakásrendezési szokásairól. Elkezd kalimpálni, hadonászni, kiabálni a csukott ablakon keresztül. Rájön, hogy ez nem túl eredményes, ezért gyorsan kinyitja az ablakot, és úgy folytatja tovább. Ekkor Erzsébet már észreveszi, de mivel kicsit nagyot hall és az utcazaj is elég erős, nem érti, hogy mit kiabál neki Mária. Mária ekkor már activityzik az ablakban, de a megérkező busz eltakarja Erzsébetet. Erzsébet pedig felszáll rá. Ezzel pedig az ablakban játszódó pantomim végleg érvényét veszti. Máriának eszébe jut, mert nem adja fel, hogy van ám mobilja, ír egy sms-t Erzsébetnek, amiben meghívja egy délutáni kávézásra. Erzsébet, pedig észreveszi ezt, válaszol rá, és délután együtt kávéznak.

Mi történik a fenti történetben a kommunikáció nyelvére fordítva?

Mária - a feladó

Gyere kávézni, beszélgetni. - üzenet

Integet, kiabál, sms-t küld - különböző csatornák, módok, amelyekkel igyekszik továbbítani az üzenetet. Médiumok.

Zárt ablak, hangos utca, busz - zaj, zavaró tényezők.

Erzsébet - vevő, fogadó, ő a célzott személy, akihez el kell jusson az üzenet.

Egy egyszerű hétköznapi példa, amiből máris komoly kommunikációs feladatsort lehet összerakni. Mindezt a gondolkodás, a rutin elsajátítása érdekében.

Le tudod fordítani a saját példádra?

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr9813777716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása