A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Melyik vonzza jobban a szemet?
Remélem, az előző bejegyzéseimet elolvasva senki nem rohant, és kezdett el Van Gogh festményeket másolni. Félre értés ne essék! Nem ezért ajánlom a kiállításra járást. Ha művészi alkotásokat szeretnék itt eladni, azokat tennék ki, és azt mondanám. Azt gondolom, hogy a vizuális érzék fejleszthető. És fejlődni kell benne! Muszáj! Mert keményen a vállalati kommunikáció része a látvány.
Mielőtt egy megrendelőhöz megyek az első megbeszélésre, nem csak a felkapom a kalapom, hogy el ne ázzak odafelé.
A megkeresésnél a megrendelő elmondja mit szeretne. Ez legtöbbször kimerül egy tárgy nevében: névjegykártya, fotó, könyv stb. Azért, ez így nem a legszűkebb kategória.
Szóval, rákérdezek milyen jellegűre gondolt, kinek, miért, kitől, mennyit? Erre talán tud válaszolni. De ez még bőven kevés. Ezek után utánanézek az eddigi fellelhető kommunikációjának, elolvasom a vállalati kézikönyvet (ha van). Megnézem az irodát, az ottani embereket, a megrendelőt. Egy bármilyen új elem, akkor képviseli hitelesen, ha az beleillik a kommunikációjába. Ha most hirtelen rövidnadrágba öltöztetem, mikor eddig frakkban járt, érthetetlen lesz. Nagyon sokrétű rendszer, logikai felépítés ez.
Ennek semmi köze a művészi önkifejezéshez.
A másik dolog, hogy ekkor "zajban", reklámzajban, információ- és képáradatban az tud kitűnni, aki jobban csinálja, mint a többség. Aki pillanattöredék alatt áttudja adni az üzenetet, megragadja a figyelmet. Ezért kezdtem el itt képi példákat hozni, és mesélni a képszerkesztésről, meg kiállításlátogatásról. Mert lehet csinálni sokkal jobban, még akkor is, ha nincs valakinek milliós gépe (nekem sincs). Ha az ember gyakorol, rááll az agya, a szeme, és nem csak kattintgatni fog. És ki fog tűnni a tömegből.
Rengetegen próbálják a termékeiket úgy reklámozni, hogy fotókat készítenek róla. Erről szól a náluk minden. A termék jól néz ki, látványos. De a fotó szürke, kilóg, belóg valami, a háttér sokaságában elveszik a lényeg. Ezzel megölik a terméket. És akkor még honlap, szóróanyag, social media, stb.
A fenti példakép. Ugye, ugyanaz a kettő. Kis igazítás, kontraszt állítással lett a balból a jobb oldali. Egy cég kisteherautóján van jelenleg. Kb. egy méter a hosszú oldal. A korábbi céges képekhez kértek még újakat, hangulatban, színekben, jellegben passzolókat, amikkel együtt ez is kikerült.
Tanulható.