Egy galériás egyik rémálma biztosan az, hogy a hozzá tartozó művész egyfolytában változtatja a stílusát. Ugyanez egy cég esetében viszont, nem a vevő rémálmát okozhatja, hanem a cégét. Hogy miért?
Egyszerűen azért, mert nem jegyzik majd meg, eltűnik a sok között, az arctalan tömegben.
Lehet, hogy nagyon viccesnek gondolod a csillámlámát, vagy otthon még az ágyad feletti poszterről is DiCaprio koccint veled, és a mosolyával alszol el, de valljuk be, ezeknek így semmi köze a cégedhez (nagy valószínűséggel).
A képeidnek is legyen egy egységes megjelenítése. Legyen valami, amiről azonnal látni, hogy te vagy az. Ha egyszer angyalos képet posztolsz valami idézettel a közepén, aztán valami éttermi főfogást, majd Richard Gere sármos szemekkel és malával a kezén, végül egy rendezvényfotót, akkor vajon mit gondolnak rólad? Te vagy egy ezoterikus összejövetelen a szakács? Na jó, ez a hasonlat lehet, hogy kicsit sántít.
De!
Ha szabadon használható netes fotókat használsz, akkor se legyen ilyen-olyan. Tudod, Jamie Oliver is "csak" előveszi a kamrából, amit ott talál, és abból főz. Mégse önti a kaviárra a vaniliasodót bolognai spagettivel összekeverve.
Legyen egy stílusa a képeknek. Passzoljon a céged üzenetéhez, arculatához látványban. A felépítése, szerkezete is legyen felismerhető (logó, cégnév, valami).
Hogy felismerhető legyél. Azonnal beazonosítható. Megjegyezhető. Rögzüljön a képed.
Ha mindenféle képet, grafikát, rajzocskát, ábrát, mémet, stb.-t használsz, nincs üzeneted. Nem lehet veled azonosulni. Nincs egy tiszta irány, egy hihető gondolat, csak valami zavaros massza.
Szóval, Gondolkodj képekben!
----------
Kövess a Facebookon: Látszol Ott mástól hozott példákkal is találkozhatsz, nem csak az én írásaimmal.
és az Instagramon is: Látszol A több kép miatt.