gondolkodj képekben

L á t s z o l

Shock!!! fotó vagy stock fotó?

Miért ne használj stock fotókat, vagy ha mégis, akkor ezekre figyelj!

2018. augusztus 01. - BartiMagdolna

 

Miért ne?

1. Csak egy leszel általa a sok közül, a nagyon sok közül. Ma szórakozásból rákerestem egy cég blogján látható képre a Google-ban. Hihetetlen sok más oldal találatát hozta a kereső. 150 találat után abbahagytam a számolást, nézést. És az az oldal, ahonnan elindultam 150 találat után sem volt a találatok között!

2. Nem rád szabták. Lehet, hogy itt egy kicsit bő, ott egy kicsit szorít. Döcög, mert hiányzik egy kereke. Nem hordozza tökéletesen azt az üzenetet, amit te szeretnél közvetíteni.

3. Életidegen lehet. Sokszor találkozom emberekkel foglakozó szolgáltatásoknál olyan fotókkal, amin különböző mosolygós emberek láthatók, egy tágas irodában, a fullpanorámás ablak a tengerre néz. Aztán a tényleges iroda egy budapesti belvárosi lakás egyik szobájában található. Hiteles ez így?

4. Tapasztalatom szerint, legtöbbször olyan fotók, grafikák kerülnek kiválasztásra, ami a választónak tetszik. Ezzel nem lenne semmi gond, ha otthon akarná kirakni a szobájában, hogy nézegesse. De egy kép (legyen szó fotóról, grafikáról egyaránt) ugyanúgy üzenetet hordoz, mint a logó, a weboldal kinézete, ezért az elsődleges szempont a választásnál, ne az egyéni ízlés legyen, hanem a cég kommunikációja, brandje!

De ha mégis stock fotó, legalább olyat válassz:

1. Ami nem olvad bele a masszába.

2. Passzol a kommunikációdhoz. Illeszkedik a közönséghez, mondanivalódhoz, a termékhez, amit éppen el akarsz adni. Ha nincsenek összhangban átverés szagú az üzenet. A néző a kép alapján számít valamire, vár valamit (ebben az állapotban még nagyon messze van az olvasástól). Ha a kép sugall valami infót, érzést és ez eltér a szövegben leírtaktól, úgy érzi becsaptad! Fagyit ígértél a kánikulában, de mikor bement hozzád választani, a reménybeli hűsítők helyett mobil wc-k között találta magát.

3. A kiválasztott fotók ne üssék egymást! Az összkép ne legyen olcsó bazár jellegű. (Persze, kinek mi a célja?)

4. És legyen jogtiszta! Volt megbeszélésem egy minőség tanácsadóval, aki a megbeszélés során, többször kiemelte - mikor a grafikák és fotók kerültek szóba -, hogy aki a honlapját készíti, leszedi neki az általa kiválasztott képekről a vízjeleket. ... Megkérdeztem tőle, hogy vajon milyen minőséget kíván közvetíteni, ha úgy kezdi, hogy lop néhány képet? ... Nos, nem kaptam meg a megbízást.

--------------------

A LÁTSZOL Facebook oldalán találsz még érdekes dolgokat.

Nézd meg:  Látszol Facebook

És az Instagramon is: Látszol Csak a több kép miatt.

És Gondolkodj képekben!

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr6814154971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.