gondolkodj képekben

L á t s z o l

L á t s z o l

Minecinema volt a hétvégén

2019. január 28. - BartiMagdolna

Nos, őszinte leszek, én még nagyon mazsola vagyok ezen a területen. Például, ott szembesültem vele, hogy ez a film már a nyolcadik volt a sorban. Egy kicsit le vagyok maradva. De nem gondolom, hogy most ez probléma lenne. :) Ráadásul, ha valami nagyon érdekel és foglalkoztat, gyorsan igyekszem pótolni a hiányosságaimat. 

Hogyan is kerültem erre a rendezvényre? Családi programként. Mostanában én tanulok keményen, mert elértük azt az életkort, amikor már itthon a legkisebbnek is határozott véleménye és érdeklődési köre van. Ez ellen lehet hadakozni, kapálózni, de teljesen felesleges. Ráadásul csak negatív dolgokat szülhet. Viszont így továbbra is van miről beszélgetni itthon, lelkes meséléseket hallgatok, nevetünk azon, hogy egyszerűen képtelen vagyok bemenni az egy blokkos ajtókon, úgyhogy számomra legalább két blokk széleseket kell építeni. Mert ugye a Minecraftot is letöltöttem én is és már az egész család épít egy játékban. Már nem csak a Badacsonyt, a Pilist járjuk együtt, de a virtuális tájakat is. Igen, lehet ezen vitatkozni, szörnyülködni, de ez a virtuális világ már szerves része ennek a kornak. És az is igaz, hogy még sok területen gyerekcipőben jár és erősen finomításra szorul. Meglátjuk, nem szeretnék most jóslásokba bocsátkozni.

Visszatérve a Minecinema rendezvényére. Ez volt a nyolcadik film a sorban és A Főorvos címet kapta. Tulajdonképpen nem voltak elvárásaim, még elképzelésem sem arról, hogy milyen lesz. (Ebből is látható, hogy nekem ez volt az első.) De a trailerek után kíváncsi lettem:

És mivel már körülbelül 3 hetes minecraftos, és majdnem két hónapos videós ki kicsoda tanulmányokon voltam túl, bátran vágtam neki a rendezvénynek.

Amire leginkább kíváncsi voltam a film mellett, hogy ezek a "Sziasztok srácok!", hogyan csinálják ezt a az egészet. Mi zsDav miatt mentünk elsősorban, de én kíváncsi voltam a "sipítozó bácsira" is. Bocsánat, bocsánat! Jánosik Gergőre. Mentségemre legyen szólva, hogy a rendezvényen az első kérés hozzá a műsorvezetőtől is az volt, hogy sikítson! (Nem tette meg.) És a videókból, amiket itthon félfüllel hallok már az első szó után tudom, hogy na, már megint ő az. És kíváncsi voltam még DoggyAndira, Sajt32-re is.

Az egész műsort Székely Martin, a MartinVlogol csatorna szereplője vezette energikusan, viccesen. Jó, hogy ott volt. Mi a reggeli 9 órás vetítésre mentünk, utána volt egy kis beszélgetés. Itt végig azon gondolkodtam, hogy ez nagyon nem lehet egyszerű. Hiszen a célközönség 7-14 évesek. Az átlag szerintem 10 éves volt, több volt a fiatal. Velük meg elég nehéz egy "hagyományosnak" mondható beszélgetést csinálni. Kérdezni sem tudnak úgy, mint az idősebbek. Ráadásul nagyon nagy különbség van gyerek és gyerek között az adott korosztályban is. Az interaktív rész viszont, ahol kimehettek és játszhattak egy kicsit, élővé tette a dolgot. (Talán erre kellene nagyobb hangsúlyt fektetni.)

Izgalmas volt még számomra a dedikálás is, ahol nem csak az volt érdekes, hogy a videókban látott kép mögött élő emberek vannak (és sokan már nem is olyan "gyerekek"), hanem az is, hogy ott egy szerepet játszanak, itt meg jobban saját maguk voltak. 

Ami viszont igazán tiszteletet váltott ki belőlem, az két dolog. Az egyik, hogy ennek az egész filmes rendezvénynek, ha jól értettem, zsDav volt a megálmodója és fő mozgatórugója. Wow. A másik, hogy így együtt tudnak dolgozni. Nem harcolnak egymás ellen és nem mindenki a saját dombját igyekszik kapargatni, hanem képesek együtt létrehozni valami nagyobbat. Jó volt ilyet látni.

A résztvevők:

zsDav, DoggyAndi, IceBlueBird, luckeY, Anett és Ancsa, Walrusz, Chabinho, OwnMcKendry, Baluka, UborCraft, Sajt32 és Jánosik Gergő

minec9.jpg

minec6.jpg

minec7.jpg

minec2.jpg

minec3.jpg

minec4.jpg

minec5.jpg

Amire kíváncsi vagyok még, hogy vajon meddig csinálják ezt majd. Lehet, hogy lassan kinőnek ezekből a szerepekből? Lesz-e folytatás?

Meglátjuk...

Ez pedig a legelső film volt:

 ----------

Gondolkodj képekben!

Gyere és kövesd az Instagram oldalamat is: Barti Magdolna (Látszol) Instagram

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr5614591146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása