gondolkodj képekben

L á t s z o l

L á t s z o l

Ne csak a zenét hallgasd, nézd a képet is!

2019. február 14. - BartiMagdolna

Egy teljesen friss példa a jelenlegi trendre: ami megjelenik a klipben, a honlapon. A képi világ témája, megjelenítése, színei, hogy hány dolgot tesz a képekre, stb. És, ahogy ezek összességét a Dream Theater nevű együttes a gondolatai közvetítésére használja.

Őket ilyen szempontból is érdemes figyelni, nem csak a zenéjük miatt. Igaz, hogy nekem Mike Portnoy hiányzik a dobok mögül, de a tagok ellazulását tekintve, talán jó, hogy kilépett. Zenei szinten egy ideje nem hoznak sok újat, de még mindig érdemes meghallgatni őket. Nekem egyébként a Scenes from a Memory című lemez a kedvencem tőlük.

dt.jpg

Dream Theater Offical (KATT)

De, hogy miért hoztam őket ide példának? Azt gondolom, hogy bár sokszor sokan morcosan nézik a művészeket az alkalmazott művészi világban, egy laikus elsősorban mégis ilyen területekről tud tájékozódni, ha érdekli a képi világ és profibbá akar válni a használatában. A képek megjelenítése, alkalmazása, megosztása nem merülhet ki annyiban, hogy van egy jó program és megtanultam használni, alkalmazni. Az igazán jó alkalmazás mögött gondolkodás, stratégia, tudás van, ami nem lehet csak technikai.

Egy gondolat, egy üzenet kifejezése képekkel sokkal megfoghatatlanabb ennél. Pszichológia, szociológia, hagyomány, a környezet ismerete, a gondolat (ha úgy tetszik, üzenet). Sok összetevőből áll.

Egy nem szakmabeli honnan vehet ezekhez példát? Egy kiállításon, moziban, színházban, könyvekből. Nem nehéz jó példát találni, de aki nehezebb igazodik el ezen a területen, talán kevésbé ismeri fel ezeket. Viszont ha kevésbé ismeri fel, valószínűleg alkalmazni is nehezebben fogja.

De térjünk vissza a példákhoz.

Gondolj bele!

Teljesen egyszerű példa. Figyeld meg a színészeket. Amelyikről elhiszed, hogy tényleg ő az, akit alakít, az a jó, a hiteles. Mikből adódik ez? A testbeszéd, a testtartás, a mimika, a hangszín, a hangsúly, a ruházat. Mind-mind a "szerep" része. Egy üzenetet, egy gondolatot, egy karaktert közvetítenek.

Nézz meg egy filmet! A színei, a képek ahogy beúsznak a vászonra, az összekötő zene, a különböző hangok, a fények, az idők. Mikor játszanak erős, erőteljes, lelkesítő zenét, szerinted? Amikor szakított a szerelmespár és egy esős kilátásra nyíló ablakban sír a nő? Ugye, hogy nem?

Mire jó egy kiállítás? Nem is kell érteni mindent. Megnézni sem fontos mindig mindent. Én jellemzően egy képet keresek mindig. Egyetlen egyet, amiről nekem szólhat a kiállítás. Na, de miért érdemes elmenni egy jó kiállításra? Nézd meg, hogyan épül fel egy kép? Hova kerülnek a formák, mik a hangsúlyok, milyenek a színek? Ilyen és ehhez hasonló tulajdonságok összessége  alakítja a kép hangulatát és az alkotó így mondja el a gondolatát.

Mint, ahogy te is szeretnéd elmondani a márkád üzenetét egy brand, egy reklám, egy csomagolás esetében. Ugyanaz. Na, jó... hasonló a két dolog. De az eszközök ugyanazok. Hogy mennyire sikerül kifejezned velük azt, amit el szeretnél mondani, az már a gondolkodásodon múlik.

A fent említett és a hasonló példákból sokat lehet meríteni, tanulni. A szórakozás mellett egy plusz érv, hogy miért is menj moziba.

Szóval, tudod...

gondolkodj_kepekben_copy.jpg

----------

Gondolkodj képekben!

Gyere és kövesd az Instagram oldalamat is: Barti Magdolna (Látszol) Instagram

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr4314619754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása