gondolkodj képekben

L á t s z o l

L á t s z o l

Több, mint egy hónapja

2020. április 20. - BartiMagdolna

Itthon. Nem tudom, ki hogy van vele, de én elfáradtam. Elfáradtam az online hírek olvasásába, az "aktualitások" követésébe. A hol, hányan és mennyien még adatok figyelésébe. Nem akarok már róla tudni. Persze, fontos és észben kell tartani, de, hogy ezzel foglalkozzak egész áldott nap..., hát köszönöm szépen, de nincs hozzá sem kedvem, sem energiám már.

6_1.jpg

Igen, mi is megteszünk itthon mindent, amit a helyzet megkíván: maradunk, rendelünk, ha tudunk (bár a legutóbbi nagy multinál a maszk nélküli és a kosztól fekete kesztyűben élelmiszert átadó ember, némiképp elgondolkodtatott - miközben közel egy hónapot vártunk az átadásra).

Szóval, elfáradtam. Inkább kikapcsolom a netet, a család legkisebbjével megértjük és megoldjuk a tananyagot naponta. Ami előfordul, hogy cirka 5 óra alatt készül el, mert hajtunk, hogy ne tartson estig. Aztán játszunk vagy beszélgetünk vagy csak ülünk a saját kis dolgunk felett. De ilyenkor már új dolgot létrehozni, alkotni, írni csak keveset bírok és azt inkább papíron, mert jólesik a csend, a madarak csicsergése az esti órákban az erkély felől.

Jólesik a szó szoros értelmében véve kikapcsolni. (Szerencsés és hálás vagyok, hogy megtehetem.)

Ilyen kikapcsolódás volt vasárnap az is, hogy reggelire pogácsát sütöttem. Valami sósat szerettünk volna és volt egy jó adag túró a hűtőben, ami nagyon nem akart elfogyni, pedig már igencsak muszáj lett volna a ráírt dátum alapján, így kerestem egy receptet a neten, amit aztán készítés közben önkényesen átalakítottam és ez lett belőle:

Túrós, sajtos pogácsa

20200419_113748.jpg

Hozzávalók:

  • 450 g túró
  • 20 dkg margarin / vaj / zsír
  • fél kiló liszt
  • egy nagy evőkanál tejföl
  • egy sütőpor
  • 2 egész tojás (egy a tésztába és egy a kenéshez)
  • só ízlés szerint
  • reszelt sajt a tetejére
  • összegyúrási idő kb. 15-20 perc
  • sütési idő 20-30 perc
  • 180 °C

Készítése:

A készítése roppant egyszerű. A túrót egy tálba kivéve villával összetörtem, majd beleütöttem egy egész tojást és a sót, jól összekevertem őket. Ezután rászórtam a lisztet, a sütőport és az olvasztott margarint és mivel kicsit keménynek éreztem a tésztát, tettem még bele egy jó kanálnyi tejfölt is. Így utólag gondolkodva, mehetett volna bele több is, azt hiszem, mert a tészta viszonylag tömör lett. Majd kis golyókat (3-4 cm) formáztam, amit összenyomva tettem a margarinnal kikent tepsibe. Ezután megkentem a felvert tojással a tetejüket és rátettem a reszelt sajtot. Zárásképp az előmelegített sütőben 20-30 percig sütöttem. Ha már a teteje szép aranybarna, biztos jó. Ebből az adagból Kb. 70 db kicsi pogácsa lett. Sütés közben fogyott ezért nem tudok pontos számot.

Legközelebb azt hiszem, a tésztába is teszek majd reszelt sajtot, meg némi plusz fűszeren is gondolkodom (paprika, köménymag, bors). De simán el tudom képzelni olajbogyó darabkákkal, szárított paradicsommal vagy márványsajttal megbolondítva is.

És leves vagy saláta mellé is fogyasztható szerintem.

Szóval, aki kedvet érez próbálja ki nyugodtan, bátran, érzéssel a saját ízlése szerint alakítva.

Jó étvágyat kívánok!

---------

Ha kíváncsi vagy további receptekre a Látszol blogon ide kattintva találsz még párat.

----------

És Gondolkodj képekben!

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr115619758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása