A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nagy gondban voltam, mert mi lehet arra méltó, hogy egy Henri de Toulouse-Lautrec által tervezett plakát után említhessem, amiről az előző bejegyzésben írtam?
Így, arra jutottam, maradok a figyelem és az irányok példájánál, egy saját fotón bemutatva, ezt a logikát.
Én a hagyományos négyzetes képformát használom. Ez jelenleg 1080x1080 pixel lehet. De, lehetne álló: 1080x1350 pixel, fekvő: 608x1080 pixel is. A Stories: 16:9 képaránnyal, 1080x1920 pixeles. A profilkép 320x320-as.
A fenti kép szerkezetéről.
Kevés elem, kevés szín. Könnyen átlátható. De, mindezek miatt, nagyon könnyen észrevehető, és zavaró lehet, ha valami elcsúszik.
Ez is, mint a többi példakép. Két fő részből áll. A fehér csík (szöveggel, rajzzal) és a fotó. A kettő nem eshet szét teljesen két darabra. Együtt kell működjenek. Ezt a képen lévő formákkal lehet megoldani. Az egyik fontos dolog, hogy a szöveg kezdete egy vonalba esik a kutya orrával. A szöveg is az orra utal. De ami izgalmassá teszi a dolgot, az nem ez. Mert lehetne akkor az egész képen csak egy orr. A játék az egészben, az, és ami látványossá teszi, hogy a földes orr, a körülötte lévő ágak, a lenti rajz és a szöveg eleje alkotnak egy tömeget optikailag. De nem ez vonzza a tekintetet, hanem ennek a sok mindennek az ellenpontja a szem, a tekintet, amiben van egy fénycsík is. Ez nyomatékosítja a figyelmet, a koncentrációt, hogy: bármi történik, akkor is rajta vagy a célon. A kutya orrának a vonala, pedig vezet, összeköt. A lényeghalmazt a megerősítő ponttal.
Hú, ez most nagyon magyarázós lett.
De gondolj bele kicsit! Ha mondjuk termékfotóról lenne szó, mondjuk a Printerestre. Vagy egy eseményfotót szerkesztenél hasonló logikával. Az ilyenek adnak hozzá pluszt, az élményt, az életet. Ilyesmiktől fog a kép élni, mesélni. És kitűnni a sok kattintott kép közül.
Szerintem, érdemes.
------------------------------
Gondolkodj képekben!
Kövess a Facebookon is: Látszol és az Instagramon is: Látszol