gondolkodj képekben

L á t s z o l

L á t s z o l

Egy sütirecept NEM CSAK húsvétra

2019. április 22. - BartiMagdolna

suti_1.jpgNem, a receptet nem én találtam ki. Sőt, ami azt illeti egy fiatalok által készített vlogból jegyzeteltem le a lányom unszolására. A készítésnél viszont változtattam egy kicsit az arányokon. Ami leginkább abban merül ki, hogy a cukor mennyiségét csökkentettem körülbelül a felére. Mostanában azt tapasztalom, hogy a cukrászdák egy jó részében túl édesre csinálnak mindent. A fagylaltól kezdve a krémes és krém nélküli süteményeken át mindent. Ettől minden egyneműen gejj édes lesz. A változtatással viszont a különböző ízminőségek összejátszanak. Legalábbis ebben bízom. :)

Az előzmények tükrében következzen a recept:

Hozzávalók 10 db, 5 cm átmérőjű sütihez (cookies)

  • 150g liszt
  • fél mokkáskanál sütőpor
  • fél mokkáskanál szódabikarbóna
  • egy evőkanál kakaópor (én cukor nélkülit tettem bele)
  • 1 tojás - 80 g vaj - összesen 150g nutella (tésztába kb. 80g, tölteléknek a többi).
  • csokireszelék

Elkészítése

  • Először összekevertem a lisztet, szódabikarbónát, sütőport, megolvasztott vajat, a nutellát (80g) és a tojást. Aztán fél órát pihentettem a hűtőben.
  • Utána egyforma, kis adagokra osztottam, lapos kört formáztam belőlük. A közepére egy-egy kis adag nutellát tettem.
  • Ezt becsomagoltam a tésztával, mint a szilvás gombóc készítésnél.
  • Miután elkészültek a nutellával töltött lapos gombócok, betettem őket a mélyhűtőbe 2,5-3 órára.
  • Ezután pedig megszórtam étcsoki reszelékkel a tetejét és előmelegített, 180 °C-os sütőben 15-20 percig sütöttem.

"Durva finom" lett a család szerint is. 5 percen belül már csak az illata volt a konyhában.

Erről eszembe jutott egy régebbi sztorim is:

A fiú csillogó szemmel nézett lányra. Egész bensőjében érezte, hogy szüksége van rá. De még nem merte bevallani. Nézte, nézte, azt a kék szempárt, a kedves arcot körülölelő világosbarna hajzuhatagot, az íves, karcsú nyakat. Végül vett egy mély lélegzetet, egy kicsit elpirult, és belekezdett: − Meg... ? − eddig, jutott, amikor fülig vörösödve elakadt. A lány, visszanézett rá, szemében vidám csillogással, ajkán nevető mosollyal, és azt felelte: − Igen, megeheted az utolsó sütit."

Hát, így... :)

Tavaly egy csomagolással kapcsolatban írtam húsvét alkalmával, ha gondolod, olvasd el ezt is. Itt a link hozzá

Amikor a medve hozza a nyulat avagy POM-BÄR a CHIO-tól (KATT)

 ----------

És tudod...

Gondolkodj képekben!

Gyere és kövesd az Instagram oldalamat is: Barti Magdolna (Látszol) Instagram

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr2514774572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása