Felkértél egy influenszert, hogy promózza a termékedet, de nem nem történt semmi változás?
Most csalódott vagy, úgy érzed behúztak a csőbe és egyébként is már megint egy újabb hülyeség és te hagytad magad rábeszélni. Teljesen meg tudlak érteni és lehet, hogy igazad is van, de hadd kérdezzek valamit!
Mire gondoltál, mi fog történni?
Elkészült a legújabb terméked, és erről ország-világnak tudnia kell. Ezért egyszer, esetleg kétszer megbíztál egy influenszert, beszéljen róla a közönségnek. Ő megtette és... és te vártál és még mindig vársz egyre keserűbben?
Hol itt a hiba?
Az első, amit érdemes tudni, hogy az influenszer nem a te salesesed. Nem ő fogja eladni a termékedet. Ő csak egy (hát valljuk be őszintén) marketing eszköz. Egy modern szórólap. Egy. Gondolj bele, hányféle marketing eszközt használsz egyébként? Honlap, Insta, Facebook, Youtube, rendezvény, szórólap, katalógus, személyes kapcsolatok és még sorolhatnám. Gondoltad azt valaha, hogy csak az egyiket használod és ennek a hatására jön az összes bevételed?
Na, de visszatérve az influenszer irányvonalhoz. Ha felkérsz egyet egyszer egy alkalomra, csak úgy a levegőbe, az szinte biztos, hogy semmit nem fog érni. De, ha már volt a dolognak előzménye (pl.: hirdettél a célközönségre rendszeresen, ami fedésben van az influenszer közönségével). Esetleg már több formában, több csatornán megtetted ezt és ennek a startégiai folyamatnak egy következő állomása az influenszer, akkor már lehet némi eredmény. De, ha még jobb eredményt szeretnél elérni, a stratégiai tervezést továbbviszed, megtámogatod remarketinggel is a folyamatot. Vagyis a korábbi érdeklődőket újra megkeresed.
Tudod, "Egy fecske nem csinál nyarat", tartja a közmondás.
Szóval, gondolkodj kampányszerűen, legyen stratégiád. Mit miért és mikor szükséges csinálni? Ha ezeket tudod, a költségeket is könnyebb belőni. Mindjárt kevesebb a stressz is. Tiszta előny. Ha nem csináltál még ilyet, bízz meg valakit legalább egyszer, hogy lásd, hogyan zajlik egy ilyen. És bízz meg valakit akkor is, ha nem érsz rá, esetleg egyszerűen nincs kedved hozzá, hogy a projekttel ilyen szinten foglalkozz! Érdemes.
A korábban említett stratégiai folyamatnak a része lehet az influenszer:
1. Ez lehet egy vagy több alkalomra szóló megbízás is.
2. Ha a célcsoportod a közönsége része.
3. Ha hitelesen tudja képviselni a termékedet. Nagyon bénán tud hatni, ha a felkért személy kellemetlenül érzi magát, miközben a termékedet promózza. Mivel sokszor elárulja a testbeszéde, mimikája, hanghordozása, még akkor is, ha csupa szépet mond, csak árthat vele.
4. Ha beleillik a koncepcióba. (Azért, mert divat, egyáltalán nem biztos, hogy szükséged van rá. Lehet más eszköz is, ami a te esetedben sokkal hatékonyabban működik.)
----
5. És, ami szintén lényeges a hosszú távú gondolkodás jegyében, végezz utánkövetést. Kérj véleményt a közönségtől, a csapattól, kövesd a sajtót, figyeld és elemezd a statisztikát. Vonj le következtetéseket, összegezz! Ezeket pedig használd fel a következő alkalommal, hogy az még jobb lehessen!