Mit fejezhetsz ki a színekkel? Hangulatot, érzelmeket, életérzést. Üzenhetsz vele, elmesélheted, hogy ki, mi vagy azoknak, akiknek szeretnéd elmesélni. De ha rossz színt (most maradjunk csak a színeknél) használsz, nem az lesz a legnagyobb gondod, hogy nem megy át az üzeneted, hanem az, hogy rossz üzenet megy át. Vegyünk egy egyszerű példát. A fehér nálunk lehet a tisztaság, átláthatóság színe, míg más országban a gyászt jelképezi. Érted? Ezért nem elég, hogy tudat alatt hatnak, még kultúrafüggő is a dolog. Hiába tetszik valamelyik trend, hiába gondolod, hogy átvennéd valakitől az ötletét és saját képedre fordítanád, attól még simán mellélőhetsz, ha nem gondolod át a miérteket. Hogy miért az, miért itt, miért kinek, miért most? Ehhez tudnod kell, mi a cél! A vállalkozásod célja, mit szeretnél kommunikálni és utána úgy alakítani, hogy az jöjjön át a képeken keresztül is, ami vagy, a közönség számára érthetően.
Itt lentebb egy képet láthatsz többféle megoldással, csak a színeken változtattam. Nézd meg és próbáld megfogalmazni, melyik milyen hatású szerinted és vajon melyik milyen közönségnek szólhatna!
Nézd meg ezt az utolsó két képet! Ugyanolyan a kettő. Ugyanaz a két kép. A különbség a szöveg tálalásában van. Az elsőn a szöveg színe a kék és a szöveg alatti sáv a barnás. A másodikon ezt megfordítottam. Egyébként a szöveg és a háttérsáv színét is az alatta lévő képről választottam. De mit láthatsz. A két kép teljesen ugyanaz, a felirat és a csík miatt mégis más hatást keltenek. Az elsőn inkább háttérbe szorul az üveg. Az egész kép egyneműbb homogénebb, kevésbé erős. Míg a másodikon a szöveg színe és az üveg barnás részei erősítik egymást, élénkebbnek tűnik, jobban kiemelkednek. a síkból. Nem nagy változtatás, a különbség mégis óriási. És, hogy melyik típust, mikor érdemes használni? Na itt jön a gondolkodás arról, hogy mit is szeretnél elmondani? (Ez a példa igaz az első két képre is egyébként.)
Még egy apró titok. Tudod, hogy csináltam az eredeti fotót? (Az első kettő képen ezt láthatod.) Néztem egy profi videót egy profi stúdióról, ahol robotkarok mozgatják a tárgyakat, tartanak, öntenek, innen lámpa, onnan lámpa, ernyők, stb. és közben eszembe jutott ez a poszt, meg az is, hogy csináljak ehhez új képet. Fogtam ezt az üveget - először üvegpoháron gondolkodtam, de az üvegnek izgalmasabb az alakja, - bevittem az ablak nélküli fürdőszobába, a mosógép tetejére tettem egy fekete pólót és még próbáltam a harmadik kezembe fogni és irányítani egy biciklis lámpát, miközben igyekeztem exponálni a telefonnal úgy, hogy ne dobjam el közben. Példának és hozzá látványnak megteszi, ugye? Aztán a többit már a gépen alakítottam. Izgalmas dolog ez.
Nem mondom, hogy ez profi fotó, de szeretném, hogy egyfajta szemléletmódot tükrözzön. Például, hogy ha képről, fotókról beszélek, magam csinálok hozzá példaképet és ezeket a képeket is ugyanúgy megtervezem, elgondolkodom rajtuk, mint a munkáimon. Hogy miért? Mert egyszerűen élvezem, hogy ilyesmivel foglalkozom.
És mi mást írhatnék így a végére, mint azt, hogy:
Gondolkodj képekben!
Gyere és kövesd az Instagram oldalamat is: Barti Magdolna (Látszol) Instagram