gondolkodj képekben

L á t s z o l

L á t s z o l

Mi köze a színeknek a kommunikációdhoz?

2019. július 08. - BartiMagdolna

Mit fejezhetsz ki a színekkel? Hangulatot, érzelmeket, életérzést. Üzenhetsz vele, elmesélheted, hogy ki, mi vagy azoknak, akiknek szeretnéd elmesélni. De ha rossz színt (most maradjunk csak a színeknél) használsz, nem az lesz a legnagyobb gondod, hogy nem megy át az üzeneted, hanem az, hogy rossz üzenet megy át. Vegyünk egy egyszerű példát. A fehér nálunk lehet a tisztaság, átláthatóság színe, míg más országban a gyászt jelképezi. Érted? Ezért nem elég, hogy tudat alatt hatnak, még kultúrafüggő is a dolog. Hiába tetszik valamelyik trend, hiába gondolod, hogy átvennéd valakitől az ötletét és saját képedre fordítanád, attól még simán mellélőhetsz, ha nem gondolod át a miérteket. Hogy miért az, miért itt, miért kinek, miért most? Ehhez tudnod kell, mi a cél! A vállalkozásod célja, mit szeretnél kommunikálni és utána úgy alakítani, hogy az jöjjön át a képeken keresztül is, ami vagy, a közönség számára érthetően. 

Itt lentebb egy képet láthatsz többféle megoldással, csak a színeken változtattam. Nézd meg és próbáld megfogalmazni, melyik milyen hatású szerinted és vajon melyik milyen közönségnek szólhatna!

Nézd meg ezt az utolsó két képet! Ugyanolyan a kettő. Ugyanaz a két kép. A különbség a szöveg tálalásában van. Az elsőn a szöveg színe a kék és a szöveg alatti sáv a barnás. A másodikon ezt megfordítottam. Egyébként a szöveg és a háttérsáv színét is az alatta lévő képről választottam. De mit láthatsz. A két kép teljesen ugyanaz, a felirat és a csík miatt mégis más hatást keltenek. Az elsőn inkább háttérbe szorul az üveg. Az egész kép egyneműbb homogénebb, kevésbé erős. Míg a másodikon a szöveg színe és az üveg barnás részei erősítik egymást, élénkebbnek tűnik, jobban kiemelkednek.  a síkból. Nem nagy változtatás, a különbség mégis óriási. És, hogy melyik típust, mikor érdemes használni? Na itt jön a gondolkodás arról, hogy mit is szeretnél elmondani? (Ez a példa igaz az első két képre is egyébként.)

bartimagdolna_com_vizualiskommunikacio_hogyan_hat_11.jpg

bartimagdolna_com_vizualiskommunikacio_hogyan_hat_12.jpg Még egy apró titok. Tudod, hogy csináltam az eredeti fotót? (Az első kettő képen ezt láthatod.) Néztem egy profi videót egy profi stúdióról, ahol robotkarok mozgatják a tárgyakat, tartanak, öntenek, innen lámpa, onnan lámpa, ernyők, stb. és közben eszembe jutott ez a poszt, meg az is, hogy csináljak ehhez új képet. Fogtam ezt az üveget - először üvegpoháron gondolkodtam, de az üvegnek izgalmasabb az alakja, - bevittem az ablak nélküli fürdőszobába, a mosógép tetejére tettem egy fekete pólót és még próbáltam a harmadik kezembe fogni és irányítani egy biciklis lámpát, miközben igyekeztem exponálni a telefonnal úgy, hogy ne dobjam el közben. Példának és hozzá látványnak megteszi, ugye? Aztán a többit már a gépen alakítottam. Izgalmas dolog ez.

Nem mondom, hogy ez profi fotó, de szeretném, hogy egyfajta szemléletmódot tükrözzön. Például, hogy ha képről, fotókról beszélek, magam csinálok hozzá példaképet és ezeket a képeket is ugyanúgy megtervezem, elgondolkodom rajtuk, mint a munkáimon. Hogy miért? Mert egyszerűen élvezem, hogy ilyesmivel foglalkozom.

És mi mást írhatnék így a végére, mint azt, hogy:

Gondolkodj képekben!

Gyere és kövesd az Instagram oldalamat is: Barti Magdolna (Látszol) Instagram

A bejegyzés trackback címe:

https://latszol.blog.hu/api/trackback/id/tr8714930066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása